Review van de Nerf Hyper Series (en Best Blaster Revealed)

Houd er rekening mee dat ik een kleine commissie kan verdienen met aankopen die zijn gedaan via productlinks in dit artikel zonder extra kosten voor u. Als Amazon Associate verdien ik met in aanmerking komende aankopen.

Laatst bijgewerkt: augustus 4,

De introductie van de Nerf Hyper-serie in 2021 komt na de ietwat teleurstellende introducties van Ultra en Elite 2.0 in de voorgaande jaren.

Blasters in de Nerf Hyper-serie hebben een verfrissende nieuwe look en ze schieten met ballen in plaats van darts. Ze lijken in veel opzichten op Rival blasters, maar er zijn ook enkele belangrijke verschillen.

In dit artikel ga ik deze spannende nieuwe reeks ontcijferen, zal ik mijn eerlijke mening delen en zal ik ook onthullen welke Hyperblaster momenteel de beste is.

Als je dit leest, weet ik zeker dat je bekend bent met de Nerf Rival-serie. Rival was een enorme gamechanger toen de eerste blaster in 2015 werd uitgebracht.

Eindelijk konden we genieten van Nerf blasters die echt krachtig waren en redelijk nauwkeurig konden schieten. Grappig genoeg moest Nerf, om die hoge prestatie te bereiken, hun klassieke darts weggooien en vervangen door ballen.

Nerf Rival is een zeer succesvolle reeks blasters geweest en ik ben zelf ook een enorme fan. Dus je vraagt je misschien af, waarom voelde Nerf in hemelsnaam de behoefte om met de Hyper-serie uit te komen als het zo lijkt op Rival?

Hyper rondes

Zoals gezegd gebruiken Hyperblasters geen darts; ze schieten met ballen, zogenaamde Hyper Rounds. Deze ballen zijn speciaal ontworpen voor de Hyper-serie en zijn niet compatibel met andere blasters.

Een Hyper Round is iets groter dan de helft van de grootte van een Rival Round. Maar waar Rival Rounds worden gemaakt met schuim, worden Hyper Rounds gemaakt met een zacht rubberachtig materiaal en voelen ze dichter aan.

Verkoop

Nerf Hyper Rounds beschikbaar op Amazon

Nerf Hyper Rondes

  • 200 OFFICIËLE NERF HYPER ROUNDS: Pack bevat 200 Nerf Hyper rondes om je…
  • ONTWORPEN VOOR SNELHEID EN CAPACITEIT: Nerf Hyper-rondes maximaliseren snelheid en capaciteit …
  • SNEL, GEMAKKELIJK LADEN: Ze zijn gemakkelijk te laden in Nerf Hyper blaster-hoppers – open …

Het grappige is dat ze zo klein en veerkrachtig zijn dat ze vrij gemakkelijk verdwalen. Rival Rounds zijn veel gemakkelijker op te sporen na een vuursessie dan Hyper Rounds.

Het andere dat het vermelden waard is, is dat Hyper-rondes een beetje plakkerig aanvoelen. En deze milde kleverigheid kan leiden tot jamming en voedingsproblemen omdat ze aan de binnenkant van de trechterkamer of zelfs op andere rondes kunnen blijven plakken.

Meer Munitie

Omdat Hyper Rounds aanzienlijk kleiner zijn dan hun Rival-tegenhangers, bieden Hyperblasters een veel hogere vuurcapaciteit. De Hyper Mach-100 kan bijvoorbeeld officieel tot 100 rondes bevatten, terwijl de vergelijkbare Rival Perses “slechts” 50 rondes kunnen houden.

Met andere woorden, met een Hyper blaster kun je genieten van meer vuurmateriaal, wat een pro is voor de Hyper-serie.

Voorstelling

Oké, laten we het over prestaties hebben.

De marketing achter Hyper heeft zich vooral gericht op snelheid (vuursnelheid) en vuurcapaciteit. Ik heb het al gehad over de vuurcapaciteit en hoe goed dat is, dus laten we ons nu concentreren op de vuursnelheid.

Nerf heeft absoluut gelijk als ze beweren dat Hyper blasters Hyper-rondes kunnen afvuren met maximaal 110 voet per seconde. Onder perfecte omstandigheden is dat haalbaar. Hyperblasters vuren inderdaad met uitstekende snelheid, wat waarschijnlijk komt door het ontwerp van de rondes.

Nerf Hyper Mach-100

Maar hoe zit het met de nauwkeurigheid? Helaas is dit waar Hyper blasters worden overtroffen door hun Rival-tegenhangers. De drie Hyper blasters die tot nu toe zijn uitgebracht, kunnen geen indruk maken met betrekking tot de vuurnauwkeurigheid.

Dat komt waarschijnlijk ook door het ontwerp en de materialen van de rondes, wat zou betekenen dat toekomstige releases in de Hyper-serie waarschijnlijk niet veel verbetering zullen bieden.

Mijn oordeel

Dus, om mijn eigen vraag hierboven te beantwoorden, Hyper en Rival kunnen naast elkaar bestaan omdat Hyper blasters over het algemeen betaalbaarder zijn dan hun Rival-tegenhangers, en ze zijn misschien een beetje kindvriendelijker.

Met dat in gedachten moet ik zeggen dat ik de nieuwe Hyper-serie wel leuk vind. Het zijn geweldig uitziende geweren die leuk zijn om mee te schieten, maar ze zijn niet perfect. Het is alleen jammer dat Rival zo goed is dat het bijna onmogelijk is om aan diezelfde norm te voldoen.

Koop dus in ieder geval een of meer Hyper blasters. In alle likelihood, je zult ze leuk vinden, zolang je ze niet vergelijkt met Rival.

Op dit moment heeft Nerf drie blasters beschikbaar in de Hyper-serie.

In deze sectie ga ik deze blasters in meer detail bespreken, te beginnen met de beste, de Hyper Rush-40.

1. Nerf Hyper Rush-40

Nerf Hyper Rush-40

Dat klopt, de Rush-40 is mijn favoriete Hyper blaster op dit moment, en het is een blaster die ik ten zeerste zou aanbevelen aan elke Nerf-fan die er is.

Net als de Rival Kronos is de Hyper Rush-40 een veeraangedreven, single-fire blaster met een indrukwekkende 40-ronde vuurcapaciteit. Het is eigenlijk een blaster in pistoolstijl die een belachelijke hoeveelheid munitie kan bevatten.

De Hyper Rounds worden geladen in het zwaartekrachtaangedreven hopper-achtige magazijn dat bovenop de blaster zit. Dit magazijn maakt ook deel uit van het algehele priming-mechanisme, omdat het heen en weer beweegt terwijl je primeert voordat je vuurt.

De Hyper Rush-40 is een indrukwekkend wapen met een goed uiterlijk en ergonomie. Het priming- en vuurmechanisme is soepel en de prestaties zijn over het algemeen meer dan uitstekend.

Mijn beoordeling: 4.6 uit 5.

Controleer op Amazon

2. Nerf Hyper Mach-100

Nerf Hyper Mach-100

Tweede op deze lijst is de Mach-100, een volautomatische, vliegwielaangedreven blaster met een hopper-achtig magazijn dat 100 Hyper-rondes kan bevatten. Zoals gezegd is de Rival-tegenhanger van de Mach-100 de Perses, die tot 50 rondes kan bevatten.

Net als bij veel andere volautomatische Nerf-geweren is de Hyper Mach-100 niet de meest ergonomische blaster, maar schieten is nog steeds erg leuk. Een nadeel is dat de trechter enigszins inefficiënt is in de zin dat de rondes niet altijd even soepel naar voren stromen. Een beetje schudden is vaak nodig om te kunnen blijven schieten.

Merk op dat de Hyper Mach-100 een duizelingwekkende hoeveelheid 6 D-batterijen nodig heeft om te werken en (nog) geen veel lichter oplaadbare batterij biedt zoals de Perses.

Mijn beoordeling: 4.2 uit 5.

Controleer op Amazon

3. Nerf Hyper Siege-50

Nerf Hyper Siege-50

De Nerf Hyper Siege-50 is een pomp-action single-fire blaster met slam fire-vermogen en beschikt over een geïntegreerd hoppersysteem dat tot 50 rondes kan bevatten.

Dit is mijn minst favoriete van de momenteel beschikbare Nerf Hyper blasters, vooral omdat het schietmechanisme een beetje onhandig en inefficiënt aanvoelt. De slam fire-optie voegt niet echt waarde toe en het single-firing-mechanisme werkt goed, maar mist de funfactor.

Het is echter nog steeds een coole blaster, met een fantastisch ontwerp en een meer dan respectabele vuursnelheid.

Mijn beoordeling: 4.0 uit 5.

Controleer op Amazon

Om dit artikel af te sluiten, wil ik snel de algemene voor- en nadelen van de Hyper-serie blasters samenvatten:

Pros:

  • Sterke vuursnelheid.
  • Fantastische look en feel.
  • Hoge munitiecapaciteit.

Tegens:

  • Teleurstellende vuurnauwkeurigheid.
  • Kwetsbaar voor jamming problemen.
  • munitie kan gemakkelijk verloren gaan.

Wat denk je? Bent u het eens met mijn beoordeling?

Altijd blij om je gedachten te horen, en in de tussentijd zal ik dit artikel up-to-date houden naarmate er meer Hyper blasters worden uitgebracht.