It Takes Two PS4 Spelaanbeveling

Een gezond huwelijk is als het ultieme co-op spel: je moet weten wanneer je moet geven en nemen, wanneer je moet duwen en trekken, wanneer je moet praten en wanneer je moet luisteren.

Bovenal moet je altijd nadenken over wanneer het jouw beurt is om het afval buiten te zetten – iets waar Hazelight Studios zeker in is geslaagd om het bijna volledig afvalvrije It Takes Two te ontwikkelen.

It Takes Two – PS4-game

It Takes Two - PS4-game

Klik hier om de prijs op Amazon* te bekijken (€ 28,99 op het moment van publicatie).

Deze absoluut geweldige co-op platformer slaagt erin om zoveel unieke en opwindende gameplay-ideeën te accommoderen dat Shigeru Miyamoto migraine zou kunnen krijgen, en er is geen enkele blindganger.

It Takes Two draait om een kinderlijk stel, May en Cody, en lijkt een beetje op Honey, I Shrunk the Kids als de regisseur op LSD had gezeten.

De wereld om je heen is niet alleen oversized, maar ook uitvergroot met allerlei fantastische apparaten en antropomorfe dingen.

May en Cody’s reis van haar tuinhuisje terug naar haar huis neemt haar mee op duizelingwekkende omwegen door allerlei gebieden.

FOOI: De BESTE PS4 Co-op Games met betrekking tot It Takes Two

Van de ruimte tot een kleine nachtclub gehuisvest in de ventilatieschacht van een airconditioner (met groevende hordes antropomorfe glowsticks, natuurlijk), het is een doorlopende, 10-uur durende leuke co-op platforming die altijd nieuwe manieren oproept om deel te nemen en te entertainen.

Het ene moment besturen Cody en May samen een enorm potlood door een stippenfoto, het volgende moment toveren en hanteren ze de zwaarden als tovenaars en barbaren in een isometrische kerkercrawl.

Voor je het weet huppelen ze door het gekristalliseerde interieur van een caleidoscoop, en net wanneer je denkt dat de ideeën opraken, bestuurt Cody een klein vliegtuig door de boomtoppen terwijl May het opneemt tegen een lid van de lokale eekhoornmilitie op zijn vleugels in een Street Fighter-achtige confrontatie.

De game schakelt naadloos over van de ene briljant gekke speelstijl naar de andere, elk met zijn eigen frisse mechanica, en bijna niets ervan wordt ooit hergebruikt.

It Takes Two is als een doos donuts in de pauzeruimte van je kantoor: het komt fris aan, wordt verslonden met plezier en absoluut niets blijft er lang genoeg in om muf te worden.

Co-kansen op succes

Het belangrijkste is dat elke actie fantastisch aanvoelt. De basisvereisten voor de platformer zijn perfect: May en Cody’s jump-, double jump- en air dash-vaardigheden zijn extreem responsief en zorgen voor moeiteloze precisie in het platform.

Maar het zijn de complementaire, karakterspecifieke vaardigheden die in elk hoofdstuk worden opgefrist, die mij en mijn partner ertoe hebben gebracht om als een team te werken, waardoor It Takes Two een heel speciale platformgame is geworden, die schijnbaar eenvoudige beklimmingen op een rotswand transformeert in zorgvuldig gechoreografeerde heen en weer bewegingen en gecoördineerde “3-2-1-go” -oproepen.

Om te beginnen heeft Cody misschien een bandolier met spijkers die hij in muren kan gooien om een pad te tekenen met sporten waar May heen en weer kan slingeren met haar klauwhamer, terwijl May later haar waterkanon kan gebruiken om vruchtbare grond te weken, zodat Cody zichzelf kan planten en bloeien in een kronkelende bloem met bloemblaadjes voor platforms.

Deze apparaten en vaardigheden dienen tegelijkertijd als hulpmiddelen voor het oplossen van platformpuzzels en als hulpmiddelen bij het bestrijden van bazen: May’s kloonvermogen stelt haar in staat om van de ene gewogen schakelaar naar de andere te teleporteren om getimede mechanismen te activeren, maar ze kan het ook gebruiken om een aanvallende stierbaas op een obstakel te lokken voordat ze zichzelf op het laatste moment uit de weg straalt.

Het enige addertje onder het gras bij de verdeling van vaardigheden is dat er af en toe momenten zijn waarop het plezier eenzijdig is, wanneer het ene personage door een gebied wordt gegooid terwijl het andere alleen maar kan kijken, maar dat egaliseert op het einde en – als het al gebeurt – het maakt dat ik het spel opnieuw wil spelen met verwisselde personages, gewoon om te zien hoe de andere helft leefde.

It Takes Two” heeft ook de mogelijkheid om het alledaagse moeiteloos om te zetten in iets vrolijks.

Verschijnen in het echte leven voor mij de friemelende philippe van mijn kinderen als zinloze kansen en eindes, de vergeten restanten van een rage die nu de planken verstoppen.

In It Takes Two zijn het wervelende hoverboards die over enorme opblaasbare glijbanen surfen en spectaculaire trucs in de lucht uitvoeren als een paar kleine Tony Hawks.

It Takes Two - PS4-game

Bovendien, terwijl veel elementen in de omgevingen van It Takes Two een zeer duidelijk gameplay-doel dienen, zijn een aanzienlijk aantal objecten interactief om geen andere reden dan omdat ze leuk zijn.

Het enorme bass drum kick pedaal maakt niet uit als het gaat om het bereiken van een leveldoel, maar je kunt er nog steeds op stappen met je kont en je hamer in een gigantische drum slaan omdat het leuk is.

De zorgvuldig op een rij staande dominostenen in het kartonnen kasteel zouden in elk ander spel een statisch decor zijn, maar in It Takes Two kun je ze allemaal omver gooien en een ongelukkig soldaatje in een bodemloze put duwen omdat het leuk is.

De Mario-methode om zoveel mogelijk magische interactiviteit in elke vierkante centimeter van de spelruimte te verpakken, zorgt ervoor dat elk van je nieuwsgierige acties wordt beloond.

Het feit dat It Takes Two je zegent met eindeloze levens en extreem genereuze checkpoints moedigt je alleen maar aan om nog meer te experimenteren.

Boek dat praat

De enige echte kritiek die ik op It Takes Two kan uiten betreft het karakter van Dr. Hakim.

Dit wandelende en sprekende “Book of Love” vergezelt May en Cody op hun reis om de liefde in hun huwelijk nieuw leven in te blazen.

En hij is eigenlijk ondraaglijk irritant, zelfs bij zijn eerste verschijning, en dat verandert niet in de vele cutscenes waarin hij verschijnt.

Het enige positieve aan hem is dat elke keer dat hij verschijnt, je weet dat je op het punt staat een mooi nieuw speeltje of een spelveranderend vermogen te krijgen, dus ik was nooit verdrietig om hem te zien, zelfs als ik met mijn ogen rolde in plaats van te lachen om elk van zijn zinnen.

Afgezien van de prestaties van Dr. Hakim, vond ik het algemene verhaal van It Takes Two leuk, vooral de manier waarop het op slimme wijze elementen van May en Cody’s verzoeningsinspanningen in de gameplay verwerkt.

Op een gegeven moment herontdekken de twee hun aantrekkingskracht op elkaar door letterlijk twee helften van dezelfde magneet te gebruiken om zich bijvoorbeeld een weg door een level te banen.

Ik was erg onder de indruk van de manier waarop de twee hoofdpersonages gaandeweg weer van elkaar leren houden, ook al bleken de laatste momenten van het verhaal, die gericht zijn op Pixar-typische sentimentaliteit, iets te zoet.

Natuurlijk gingen veel van de huwelijksmetaforen over het hoofd van mijn 10-jarige zoon die me vergezelde op het avontuur, en ik wilde een spel als dit dat meer was gemaakt voor ouders die hun liefde voor het spelen met een kind willen delen dan voor een paar dat samen speelt.

Toch deed het niet echt afbreuk aan het plezier dat we samen hadden, want zoveel van het contextuele gekibbel en gebabbel tussen het paar op het scherm werd overstemd door ons eigen gelach en geschreeuw toen een geïmproviseerd sneeuwballengevecht uitbrak of we worstelden om een smiley samen te tekenen op een gigantische ets-een-schets.

Resultaat

It Takes Two is een spectaculair coöp-avontuur dat een aantal geweldige gameplay-ideeën gebruikt voor een onstuimig spel van hemel en hel.

Het is mooi, snel en bruist van creativiteit, en speelsheid en experimenten worden bij elke bocht beloond.

Als je een soort coöppartner in je leven hebt, of het nu een echtgenoot, een vriend, een broer of zus of een ander is (zelfs een kind, hoewel de thema’s misschien te volwassen voor hen zijn), dan is It Takes Two een echt vreugdevolle reis die je zeker samen moet maken.

Videorecensies, recensies en tests voor It Takes Two

Soortgelijke games It Takes Two

Vind je It Takes Two leuk en ben je op zoek naar vergelijkbare games?

Dan raden we deze spellen aan:

P.S. In het geval dat je een van die mensen bent (zoals ik) die over de P.S. heeft geskimd voordat je de pagina las, gaat het om het volgende:

  1. Er zijn twee PS4-games voor nodig
  2. Geweldig (Geschenken) voor volwassenen &kinderen (meisjes &jongens) voor verjaardag of Kerst
  3. It Takes Two vergelijkbare PlayStation 4-games
  4. Videoreviews, reviews en tests
  5. PlayStation 4 op Wikipedia

Speel bestsellerlijsten met It Takes Two

Meer informatie over PlayStation 4

  • De BESTE PS4-games voor meisjes vanaf 12 jaar